صفحه اصلی > فرهنگ سلامت 


مقاله / الگوی غذایی
افزایش شهرنشینی و صنعتی شدن در اغلب کشورها همراه با تغییرات رفتاری و تغذیه ای به سمت تغذیه با میزان بالای چربی و انرژی، در کنار کم تحرکی، باعث افزایش شیوع چاقی در جوامع شده است. در ایران در طی دهه های اخیر در جریان گذر سریع تغذیه ای و تغییر الگوی زندگی شهرنشینی، اضافه وزن و چاقی به ویژه در زنان رو به افزایش است.
 ٢١:١٥ - پنج شنبه ٢٩ فروردين ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
مقاله / اهمیت امادگی جسمانی مناسب در دوران جوانی
آمادگي جسماني يعني توانايي بدن براي عملکرد مؤثر و با بازده و يا به عبارتي: «توان انجام فعالیتهای روزانه با قدرت، هوشياي، بدون احساس خستگی و فشارغیرمتناسب و با انرژي فراوان؛ و لذت بردن ازسرگرمی های اوقات فراغت و توانایي مواجه شدن با موارد اضطراري و پيشبيني نشده در طول زندگی .»
 ١٢:٤٦ - شنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٨ - نظرات : ٠متن کامل >>
نکات کليدی اصول تغذيه در ايام و سفرهاي نوروزی
مسافرت با وجود تنوع و لذتی که در بر دارد، در زندگی انسان تغییراتی ایجاد می کند که این تغییرات چنانچه بدرستی برنامه ریزی نشده باشند ممکن است زیان هایی برای سلامت انسان در بر داشته باشند.
 ١١:٤١ - سه شنبه ٢٨ اسفند ١٣٩٧ - نظرات : ٠متن کامل >>
مقاله / در ديد و بازديدهاي نوروزي براي حفظ سلامت خود به نكات تغذيه ايي زير توجه كنيد:
- از انواع شيريني هاي ساده و در اندازه كوچك كه كالري كمتري دارند در پذيرايي ها استفاده كنيد. - در مصرف شيريني و شكالت زياده روي نكنيد. - به منظور پيشگيري از اضافه وزن و چاقي ، در ديد و بازديدها بجاي شيريني هاي خامه اي و شكالتي، ژله اي و مربايي كه حاوي مقدار زيادي كالري هستند، از انواع خشك و ساده شيريني ها در اندازه كوچك استفاده كنيد.
 ١١:٢٥ - سه شنبه ٢٨ اسفند ١٣٩٧ - نظرات : ٠متن کامل >>
مقاله / با رعایت چه نکاتی از اضافه وزن در ایام عید پیشگیری کنیم؟
در ايام ديد و بازديد هاي نوروزي، معمولا برنامه غذايي روزانه تغيير مي كند و اين تغييرات ممكن است سلامت هموطنان را به خطر بيندازد. يکي از مشکلات اساسي که اکثر مردم (به ويژه افرادي که از برنامه غذايي کاهش وزن استفاده مي کنند ) در ايام نوروز با آن مواجهند ، اضافه وزن ناشي از مصرف زياد شيريني ، شکلات ، آجيل و ... است . اضافه وزن وچاقي خود زمينه ساز ديابت نوع 2 ، فشار خون بالا، جربي خون بالا و بالاخره بيماري هاي قلبي عروقي است. با رعايت نكاتي در تغذيه خود در اين ايام مي توانيد از بروز اضافه وزن و چاقي پيشگيري كنيد.
 ١١:١٦ - سه شنبه ٢٨ اسفند ١٣٩٧ - نظرات : ٠متن کامل >>

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>